Понуда воћа и поврћа солидна, купаца нешто мање

Да ли ће пијаце преживети?

На зеленој пијаци у Врању, понуда сезонског воћа и поврћа је солидна, али се продавци жале на мањи број купаца. Према њиховим речима, велики трговински ланци представљају конкуренцију са којом се не могу лако изборити.

Ово доба године је време када је на тржишту све богатија понуда сезонског воћа и поврћа.

Младо поврће и свеже воће су у пролеће најатрактивнији артикли на зеленим пијацама, али су, адекватно томе и цене више у односу на летњу сезону.

На зеленој пијаци Бујковски мост овог јутра није било много ни продаваца нити купаца због кишовитог времена.

Ипак, понуда је солидна. Прве јагоде се продају по цени од 400 динара за килограм.

Млад кромпир кошта 200, паприка од 300 до 350 динара по килограму.

Млади лук, црни и бели, кошта 50 динара по везици, колико стаје и везица ротквица.

Парадајз, зависно од врсте, стоји 180 до 250 динара, краставац од 100 до 180 динара, а тиквице од 150 до 250 динара за килограм.

У понуди је и купус који кошта 120 до 150 динара, шаргарепа 100 динара и црни лук за који треба издвојити 120 динара по килограму.

За килограм пасуља тетовца теба платити 450 динара.

Мањи број купаца током кишних дана је сасвим разумљив, али продавце са којима смо разговарали на овој пијаци тишти већи проблем од кишовитог јутра.

Проблем им представља конкуренција великих трговина који воће и поврће, махом из увоза, нуде купцима на атрактиван начин.

Наиме, велики трговински ланци, својим агресивним рекламама и уступцима приликом куповине у виду акција, попуста и одложеног плаћања, практично преотимају купце продавцима на пијацама.

Због свега тога, продавци на зеленим пијацама се гласно питају, да ли ће пијаце преживети?

Пијаце, ипак нису супермаркети и иако можда не могу да пруже све услове и погодности као и велики трговински објекти, могу да својим муштеријама понуде традиционално место за сусрет, разговор и дружење, понеки савет или само осмех.

Please follow and like us:
Друштво