
С обзиром на чињеницу да су возачи двоточкаша најугроженији учесници у саобраћају Агенција за безбедност саобраћаја се прикључила европској кампањи под називом “Научи – Вози – Уживај – Понови“, што значи да возачи мотоцикала, и искусни и почетници, могу похађати додатну обуку након добијања дозволе. У Врању је мање интересовање за додатно обучавање када говоримо о возачима двоточкаша, а више се људи јавља како би се усавршило у Б категорији управљања моторним возилом.
Истраживања показују да људски фактор игра кључну улогу у саобраћајним незгодама, због чега је континуирана едукација возача један од најважнијих корака ка повећању безбедности на путевима. Агенција за безбедност саобраћаја већ годинама у Србији спроводи бесплатне тренинге безбедне вожње, пилот-програме за инструкторе и обуке за достављаче, уз подршку локалних савета и партнера. Прикључењем европској иницијативи називом “Научи – Вози – Уживај – Понови“ додатно се оснажују напори за унапређење обуке и возачке културе.
-Постоје неки возачи који већ имају категорију, који су положили пре новог закона, пре 2012. Возачи мотоцикла или мопеда, међутим нису никада сели на исти, зато је за њих безбедније да дођу до неке ауто школе и одраде додатну обуку, зато што инструктори стално похађају те семинаре за унапређивање знања које спроводи Агенција за безбедност саобраћаја и онда та обука њима доста значи како би се подсетили како треба да се понашају у саобраћају кад возе мотоцикл или мопед, каже проф. Никола Димитријевић, мастер инжењер саобраћаја.
Циљ кампање је да подстакне мотоциклисте – и почетнике и искусне – да похађају квалитетну, добровољну обуку након добијања дозволе. У нашем граду има појединаца који се интересују за овај вид обуке, мада их је мање у односу на возаче Б категорије.
-Имамо старије људе, али је веома добро што се јављају и родитељи због деце, да би ишла додатно да их неко испрати, тако да млађи учесници у саобраћају увек имају неког инструктора који их прати, и такав возач буде безбеднији у саобраћају и за себе и за друге учеснике, додаје Димитријевић.
Вожња мотоцикла је практична и пријатна, али мотоциклисти би морали да буду свесни потенцијалних ризика на путу и да препознају опасности које су специфичне за двоточкаше.
-Сама конструкција возила код двоточкаша је таква да немамо додатну пасивну безбедност ако дође до саобраћајне незгоде, и углавном су такви исходи са тешким телесним повредама или смртним исходом, другачије него код конструкције аутобуса, аутомобила или теретног возила, из тог разлога возачи двоточкаша морају да имају већу пажњу у вожњи, поручује Димитријевић.
Од почетка године у саобраћајним незгодама у Србији погинуло је 316 особа, што је мање у односу на прошлу годину за 11 посто, а повређено је 12.513 лица. Поражавајућ је и податак да је прошле године 16-оро деце погинуло у саобраћајним незгодама, док је од почетка ове године погинуло седморо деце, и сви као путници у возилу. Како би се предупредиле саобраћајне незгоде спроводе се бројне мере и активности да би се, пре свега, превентивно деловало и утицало на побољшање саобраћајне културе.