Интерресорна комисија: Пут до индивидуалног образовног плана 

Састанак Интерресорне комисије Града Врања

Свако дете заслужује прилику да успе, али пут до знања није исти за све. Док редовна настава прати прописани оквир, нека деца захтевају пут учења који је скројен искључиво према њиховој мери. У средишту таквог приступа налази се Индивидуални образовни план (ИОП).

Индивидуални образовни план, познат под скраћеницом ИОП, представља прилагођени план образовања креиран искључиво за конкретно дете. Његова сврха је да у потпуности уважи и одговори на образовне специфичности, могућности и потребе тог детета, чиме се разликује од општих, прописаних планова који важе за сву децу у групи или одељењу.

ИОП може да се односи на један део или област у оквиру програма или једног предмета, на цео програм или предмет, на групу предмета или на све предмете у разреду који дете похађа као и на ваннаставне активности.

Процес добијања ИОП-а почиње тестирањем и одлучивањем. О томе по ком ће програму дете похађати наставу одлучује Интересорна комисија при Градској управи, која врши тестирање .

-To су деца која болују од најтежих болести. Из домена здравља реч је о деци која су са телесним оштећењем, са менталним и интелектуалним проблемима, то су деца са ретким болестима, неуролошким тегобама, са оштећеним видом и слухом, објашњава Јадранка Ајановић, председница Интерресорне комисије.

– Посматрам дете кроз функционисање у породици. Мој задатак је да утврдим социо-економски статус породице, какав је положај детета , које дође на комисију, у породици и да ли ту има потребе за додатном подршком, додаје  Славица Станојевић социјални радник.

– Уколико дете има потешкоћа у праћењу редовног програма, у социјализацији, у комуникацији, стручни тим за инклузивно образовање у школи , на основу мишљења учитеља, наставника и стручне службе доноси предлог за евалуацијом Индивидуалног образовног плана, каже  Данијела Антић, психолог.

– Дефектолог је тај који процењује шта је најбоље за дете. Постоје некада сметње које детету не дозвољавају школовање у редовном систему образовању, објашњава Ивана Цветковић дефектолог- олигофренолог .

Из Интерресорне комисије апелују на родитеље деце са потребом за додатном подршком у образовању, да се обрате Комисији. Њихова улога превазилази само доношење одлуке о Индивидуалном образовном плану (ИОП); Комисија је надлежна и за процену потребе и доделу додатне помоћи у виду специјализованих помагала. То укључује обезбеђивање финансијских средстава за набавку неопходне техничке подршке – од апарата за Брајево писмо и слушних помагала, до специјалних наочара, чиме се гарантује да дете добије све што му је потребно за успешно укључивање у образовни процес.

Please follow and like us:
Друштво