Svako amendar šaj te ovel kurbani ando internet nasilje em adava so legari anav digitalno nasilje.Aver jek oblik baši o internet nasilje keda o terne maškara pumende kerena nasilje kova legari anav vršnjačko nasilje.Amen mislina kaj o čhavore na kerena na đanena sar ando internet te keren adava,on sigate sikljona te borajnen ando internet em sikljona o digitalna tehnologije.
O vršnjacko nasilje ando fizičko realno đivdipe ano oflajn themipe isile ple generacije.Maškaro pumaro zadiba inje taro naklo vakti em adava so ačilo em našti te arakupe adalese šukar šajipe te terđaripe adava em adaleja o generacije resenape em avdije ko avdisutbipe.O onlaj themutnipe kote resenape o neve generacije legarena adava šajipe ko amaro avdisutno vakti em o vršnjačko nasilje ačilo em ando akala neve internet tehnologije.
O vršnjačko digitalno nasilje keda vakeripe adalestar ando situacije kote o terne em o čhavore arakenape jek jekese keda bičalena poruke kola uznemirinena jek jeke slike,video dikibe em keda adava delape ando amalikane mreže vajber em vacap.Isi situacije keda kerenape hajterska kedipa kola kerena sa adava kotar vakerđam kote hramonena negativba bišukara komentarija numa,manuša kola aver adava hramonen.Adava sa adale grupendar lena andi men jeke manuše em olestar hramonena em vakerena sa najlošna komentarija em manuš kolestar vakerena perela ki adaja mreža sar kurbani.O vršnjačko nasilje buti opasno onlajn taro nasilje ando realno them adalese so ando realno vakti.Čivelape pučipe sose adava ađaar.
O čhavore garavenape telo ovavne profilija ando amalikane mreže em adaleja mislinena na ka oven arakle em adava delalen sloboda te vređinen,omalovažinen em uznemirinen averen.O čhavore nane ando svest kaj adaleja averen anena ano jek delikatno situacija ked avere adaleja povredinena em kerena olese lošnipe,adalese so nanelen anglini svest kadadava sa kerele lošnipe.Adalese aso tikne taro tikoripe valjani te vakeripe tari adija tema te na keren esavko nasilje te alo đi adava te vakeren aso dad asi daj te šaj po sig adava te terđaripe ando vakti uzo lende aso nastavniča aso sikavne te vakiripe aso pedagozija,em adaleja sig po sig sa adava te trđari o digitalno nasilje ando internet.Nane šukar te asačeripe averen čhavoren amalen ,nikas.O slike kola čuvenape ando internet em denape aso amala ko amalikane mreže jek jekese keda bičalenape valjani te ačon maškaro olende em na valjani te kerelpe nisavi zloupotreba keda na vakerena,adalese so amala ovena te oven amala ,em na te hejtujnen jek jeke.
O terne em o generacije so bijanđona ano vakti keda alo o internet digitalno ule po gođavar em ule po đande taro purane ,numa nanele razvime svest sar em ko savo način te ovel olen ponašanje ko adava vakti keda kerena bišukaripe averenge kola na aljona but ando internet em na đanena soj adava digitalno nasilje .Adalese valjani stalno te vakera e čhavorenca taro značaj sar te ponašinenpe ando internet,sose o internet sa po but đala anglal sose isi neve amalikane mreže kolende šaj te barjol o digitalno nasilje.
*
На који начин, како и коме пријавити различите облике интернет вршњачког насиља
Свако од нас може постати жртва интернет насиља или такозваног дигиталног насиља. Посебан облик интернет насиља је када се оно дешава међу вршњацима. Иако се мисли да деца не знају толико о интернету, они у ствари брзо и лако уче све о дигиталним технологијама.
Вршњачко насиље у физичком, реалном, офлајн свету имала је свака генерација. Међусобно задиркивање постоји одувек и то је нешто са чим се деца генерацијама уназад сусрећу. Онлајн свет у коме се младе генерације рађају са собом носи и могућност вршњачког насиља на интенету помоћу дигиталних технологија.
Вршњачко дигитално насиље подразумева све оне ситуације у којима деца једна другој шаљу узнемиријуће поруке, фотографије и видео записе, то деле на друштвеним мрежама, вајбер или вацап групама. Постоје ситуације у којима се направи хејтерска група у којој се објављују фотошоп слике које се монтирају и у којој се додају други људи који ће писати негативне коментаре. Углавном је из те групе изопштена особа о којој се прича и она нема могућност да то обрише или уклони са мрежа. Вршњачко онлајн насиље је много опасније од оног које се дешава у реалном свету. Поставља се питање зашто је то тако.
Деца се крију иза лажних профила на друштвеним мрежама па сматрају да неће бити откривени што им даје слободу да вређају, омаловажавају и узнемиравају друге. Деца често нису ни свесна на тај начин могу озбиљно да повреде неког и да му нашкоде, јер немају развијену свест о томе како се неко осећа уколико се о њему дели садржај који он не жели. Управо због тога деци од малена треба причати да као што не треба да трпе насиље већ треба одмах да пријаве родитељима, учитељима, наставницима или педагозима, тако исто и не треба да врше насиље над другима и да не буду они ти који ће подсмевати другу децу. Фотографије које деле са другарима треба да остану између њих и њих не треба да злоупотребе када се посвађају, јер другари служе да се друже, а не да хејтују једни друге.
Млади и генерације које се рађају у доба интернета јесу дигитално вештија и спретнија од старијих, али немају развијену свест о томе шта све може да проузрокује такво понашање на интернету, нису дигитално писмена и не знају како да се заштите од дигиталног насиља. Због тога је неопходно стално причати са децом, јер се интернет развија великом брзином и стално се појављују нове друштвене мреже које са собом носе и нове начине и механизме преко којих се може одвијати дигитално насиље.