Богата понуда, али купаца нема

Иако су летње температуре последњих година изузетно високе, лето за многе и даље представља најомиљеније годишње доба. Врањска пијаца у овом периоду има посебну драж, нудећи богату и разнолику понуду свежег сезонског воћа и поврћа. Међутим, јутрошња посета открила је необичну слику: тезге су биле препуне, али купаца је било изненађујуће мало. Поставља се питање да ли су за слабу потражњу одговорне велике врућине или пак високе цене производа на пијаци?

Уколико спадате у групу људи којима боравак на отворном када су високе температуре не прија, идеално време за куповину свежих намирница је јутро на некој од градских пијацa јер су тада температуре пријатије. Тим поводом смо посетили градску пијацу у доњем делу града и затекли расположне продавце, пуне тезге воћа и поврћа, али без великог броја купаца. Како продавци кажу, високе температуре од раног јутра, неповољно утичу на продају, а како је њима који раде на отвореном?

-Тешко је радити, али морамо, немамо други избор. Од осам сати изјутра радимо, онда у подне одлазимо да одморимо и склонимо се од јаке врућине јер уме да буде неиздрживо. Током јесени је доста другачија ситуација, спрема се зимница и људи не купују само викендом, већ и радним данима, речи су продавца Славољуба.

Има и оних којима врућина не смета, па Славољуб наглашава да се сезонско воће и поврће увек добро продаје, тако је најактуелнија продаја блитве, тиквица, младе жуте бораније. Цене су приступачне из угла продавца и произвођача, те је цена бораније 300 динара по килограму, везица блитве 50 динара, килограм тиквица 100 динара.

-Боранија, купус, парадајз, паприка, блитва се јако лепо продаје. Све што се изнесе на тезге се прода, деси се и да нешто вратимо, али у мањим количинама, додао је наш саговорник.

Лубенице и диње на пијаци у доњем делу града нема, јер нам је продавац из Катуна рекао да ће лубенице које се производе у нашим крајевима бити на тезгама крајем јула месеца.

Иако су цене производа на врањској пијаци, према речима продаваца, приступачне, чини се да су високе температуре примарни фактор који утиче на смањену потражњу. Купци избегавају боравак на отвореном током највећих врућина, што директно утиче на промет.  

Please follow and like us:
Друштво