
Туристичка организација града Врања успешо се представила на Међународном сајму туризма у Београду, каже Небојша Ристић из ове установе и додаје да је раст туристичког промета на нашем подручју из године у годину у порасту. У прилог томе сведочи и статистика посета нашем граду, у 2023. години Врање је забележило преко 105.000 ноћења, док је у 2024. години за пет одсто више увећан, тачније 113.000 ноћења. Просечна дужина останка туриста у наш град је 3 ноћења, што је по речима туризмолога Ристића, веома повољан статистички податак.
Под слоганом „Једна карта, безброј светова“ на Сајму туризма представило се више од 400 излагача из земље и иностранства, који су баш на овом престижном догађају представили свеобухватну годишњу понуду туристичких аранжмана и лансирали најновије трендове у домаћем и светском туризму. Током четири сајамска дана, свој штанд за представљање туристичке понуде Врања имала је Туристичка организација, те смо Небојшу Ристића из ове установе питали какве утиске носе са сајма.
-Јако леп утисак са овог 46. Међународног сајма туризма, једног од највећег сајма туризма у југоисточној Европи и лепо сте рекли, било је преко 400 излагача и прва два дана сајма била су означена као дани пословних сусрета. Била нам је част што нас је другог дана сајма посетио градоначелник Врања, др Слободан Миленковић и још многи представници општина и градова. То је и суштина сајма, да се срећемо, размењујемо искуства, увидимо шта нам недостаје, али и нечим да се похвалимо, истакао је туризмолог Ристић.
Неизоставно питање нашем госту било и то, како су представили туристичку понуду нашег града и околине, шта су издвојили као најатрактивније туристичке потенцијале нешег лепог југа Србије и добили прегршт одговора:
-То су свакако природне лепоте и наравно да не можемо изоставити и културне вредности, тачније материјано и нематеријално културно наслеђе чиме се радо поносимо. Врање је град манифестиционог туризма јер захваљујући Граду који организује догађаје, као и Туристичкој организацији и осталим установама, ми имамо око 30 догађаја и манифестација, што из области културе, образовања, пољопривреде, спорта и забаве. Савременог туриста данас интересује и смештај у Граду али и у Врањској Бањи, као и у ближој околини. Ми имамо и нова сеоска туристичка домаћинства, а туристе из великих градова то посебно интересује, додаје наш саговорник.
А каква је ситуација када је у питању туристички промет у граду?
-Ту се поносимо и видимо раст туристичког промета из године у годину. У 2023. години забележили смо преко 105.000 ноћења, док је 2024. увећан за пет посто и износио је 113.000 ноћења. Туристички промет се огледа и у дужини долазака и у броју ноћења, тако да смо у 2024. години забележили преко 37.000 долазака, то је увећање у односу на 2023. годину за 15 посто, објашњава наш саговорник.
Овогодишњи Сајам туризма обележила је и повећана пословна посета са рекордним бројем заказаних састанака. Земља партнер ове године била је Италија, туристичка велесила која се по броју гостију увек налази на једном од првих пет места у свету.