Почела појачана контрола двоточкаша и тротинета

Возач тротинета са прописаном опремом

Министарство унутрашњих послова саопштило је да ће се од 21. до 23. маја широм Европе спроводити појачана контрола двоточкаша, а у овој акцији учествују 34 земље чланице РОАДПОЛ-а. Такође, провераваће се и возачи електричних тротинета.

Данас је почела акција појачане контроле двоточкаша и тротинета и трајаће до 23. маја. Фокус ће бити на контроли поседовања идентификационих налепница и прописане опреме, али и провери алкохола или психоактивних супстанци код возача.

-Апелујем да се прво носи прописана опрема, првенствено кацига, одело, што се тиче тротинета, електричних бицикала – флуоресцентни прслук и заштитна бициклистичка кацига која се користи. Првенствено да имају положено за категорију возила којом управљају. Да обрате пажњу, да не претичу са десне стране, јер постоје ти неки “мртви углови“ код возача, где некад не можемо да уочимо мотоцикл и наравно да поштују ограничења брзине и све остале прописе у саобраћају, поручује професор Никола Димитријевић, мастер инжењер саобраћаја.

Возачи двоточкаша су међу угроженијим учесницима у саобраћају, из многих разлога, појашњава професор.

-Возачи, ако причамо о двоточкашима, су директно изложени ако дође до пада, дакле имају директни контакт са подлогом. Имамо кацигу и заштитну опрему која ублажава повреде, у сваком случају, док код других возача моторних возила имамо ситуацију да се они налазе у кабини, да имају заштитни појас и друге мере заштите, те су они мање угрожени. Такође још један ризик је сама подлога,  код возача двоточкаша ако дође до неравнина на коловозу они теже могу да избегну то, из тог разлога је битна брзина кретања, треба да поштују ограничења, чак и да се крећу спорије, додаје Димитријевић.

Електрични тротинети, мопеди и бицикли су готово “нечујни“ у саобраћају, што представља још један ризик за учеснике.

МУП ће у наредних неколико дана додатно контролисати поседовање опреме, да ли се возачи електричних тротинета крећу прописаним површинама, да ли управљају под дејством алкохола или психоактивних супстанци и све остале прекршаје који могу њих и друге учеснике у саобраћају да доведу у опасност. 

Вожња електричног тротинета дозвољена је на бициклистичкој стази, бициклистичкој траци или пешачко-бициклистичкој стази, а уколико тих стаза нема, дозвољена је вожња коловозом.

Димитријевић подсећа и да нам предстоји период матура, те апелује на матуранте да на прославе не крећу аутомобилом.

Please follow and like us:
Друштво