Успостављен центар за помоћ у легализацији објеката

Милош Илић, руководилац Одељења за урбанизам Градске управе

Након усвајања Закона о посебним условима за евидентирање и упис права на непокретностима, Градска управа Врања успоставила је локални центар за подршку и пружање правне и техничке помоћи грађанима за подношење захтева за легализацију објеката.

Подношење захтева за упис права над непокретностима почеће децембра месеца, трајаће 60 дана и то ће бити јединствена прилика да власници легализују своје бесправно подигнуте објекте, истиче Милош Илић, руководилац Одељења за урбанизам Градске управе.

ПРИЛОГ:

Посланици Скупштине Србије усвојили су Закон о посебним условима за евидентирање и упис права над непокретностима, који ће, како је најављено, омогућити власницима бесправних објеката да легализују своју имовину и да добију правну сигурност по начелу „свој на своме“.

У Србији, према расположивим подацима, има око 4,8 милиона објеката којима није утврђен власник, тако да је циљ доношења Закона да сви ти објекти буду евидентирани и уписани у Катастар непокретности, што је до сада представљало проблем, рекао је гостујући у нашем програму Милош Илић, руководилац Одељења за урбанизам Градске управе.

Након истека периода од 45 дана колико ће трајати имплементација планских докумената, почеће подношење пријава за упис и евидентирање нелегалних објеката.

Подношење пријава биће могуће искључиво електронским путем, на сајту Агенције за просторно планирање и урбанизам Републике Србије, а у јединицама локалне самоуправе широм Србије биће организовани шалтери за пружање помоћи грађанима.

Предвиђено је да се са подношењем пријава почне у децембру, а рок за подношење захтева је 60 дана, стоји у закону.

– Легализују се сви објекти за које не постоји грађевинска дозвола, објекти за које је до 2003. године издата привремена дозвола, сви објекти за које не постоји решење о легализацији ће подлећи упису својине – каже Илић.

Градска управа Града Врања успоставила је локални центар за подршку грађанима за пружање правне и техничке помоћи за подношење захтева, како би било обезбеђено брзо и ефикасно поступање, рекао је Илић.

– У Услужном центру Градске управе отворена су три шалтера, који су јасно и видно обележени и ту ће сви грађани, који су заинтересовани за процес легализације, моћи да се јаве и да добију све неопходне информације у вези са законом – наводи наш саговорник.

Уколико власник не може лично да поднесе захтев у предвиђеном року, то може учинити преко опуномоћеника, додаје Илић.

Када је реч о накнадама за легализацију, у градовима и општинама које имају између 50 и 100 хиљада становника накнада би у екстра и првој зони износила 300 евра, у другој 200, а у трећој и осталим зонама 100 евра.

Илић додаје да је у претходном поступку легализације, по закону из 2015. године, на територији града Врања поднето 6,5 хиљада захтева, а инспекција је донела око 10 хиљада решења за рушење нелегалних објеката.

– Пошто је законодавац у обавези да донесе и подзаконске акте, ту ће бити ближе уређени чланови закона, тако да ћемо у наредном периоду добити ближе информације о томе шта ће све бити неопходно приликом подношења захтева, као и о роковима за процес легализације – поручује Милош Илић, руководилац Одељења за урбанизам Градске управе.

Please follow and like us:
Друштво