Преко еПисарнице држава доступна грађанима 24 часа дневно

Министарка државне управе и локалне самоуправе

Министaрство државне управе и локалне самоуправе Владе Републике Србије саопштило је да је на Порталу еУправа данас званично покренута нова електронска услуга под називом “еПисарница”.

Грађани и привредни субјекти oд данас више неће морати да чекају у редовима, већ могу да, посредством Портала еУправа, заврше више од 2.000 послова које имају са државом, и то захваљујући увођењу модерног електронског канцеларијског пословања у органе јавне управе.

Нова електронска услуга представљена је грађанима који су дошли да на традиционалан начин поднесу захтеве на шалтерима Градске општине Нови Београд.

Министарка државне управе и локалне самоуправе Јелена Жарић Ковачевић рекла је тим поводом да портал еУправа има свој дигитални шалтер, који је корисницима нон-стоп доступан и којем  лако могу да приступе.

Она је објаснила да је грађанима омогућено да електронски поднесу  захтев преко свог мобилног уређаја или рачунара, да прате ток решавања предмета и сачекају да им решење или други тражени документ буде испоручен у електронском облику у њихово еСандуче.

Захваљујући „еПисарници”, како је истакла, грађани не морају да знају тачан назив поступка, ко је надлежан за његово спровођење, да ли постоји посебан образац који је потребно попунити и коју документацију би требало додатно предати.

Претрагом по кључној речи грађани проналазе жељену услугу и започињу поступак, додала је Жарић Ковачевић.

Према њеним речима, портал надлежној институцији прослеђује „захтевˮ, а ако је потребно приложити неки документ неопходан за одлучивање, службеник ће послати странки обавештење о томе.

Жарић Ковачевић је додала да се путем исте услуге на добијено решење може поднети жалба ако закон тако предвиђа.

Министарка је објаснила да се, захваљујући јединственом броју, не отвара нови предмет и не креће све испочетка, а уколико је потребно, другостепени орган кроз систем добија сву документацију из предмета и одлучује по жалби.

Она је рекла да се комуникација одвија искључиво електронским путем, да би на крају одговарајуће решење, уверење или други акт стигао у еСандуче на порталу еУправа грађанима и привреди, а о томе корисницима стиже обавештење путем мејла или СМС поруке.

Жарић Ковачевић је напоменула да једино што грађани треба да ураде како би могли да користе нове погодности сервиса јесте да постану еГрађани.

Она их је позвала да, уколико то нису већ урадили, отворе налог на порталу еУправа и набаве своју дигиталну „личну картуˮ по којој ће их органи препознавати у свету електронских услуга, односно да набаве квалификован електронски сертификат или сертификат на мобилном телефону.

До тога, како је указала, грађани могу најбрже да дођу у поштама широм Србије.

Министарка је нагласила да дигитализација остаје једна од кључних реформи, а смањење папирологије и електронска размена докумената доприноси крајњем циљу – укидању папира у државној администрацији.

Она је указала на то да модернизација начина рада администрације подиже квалитет услуга, при чему држава мора бити доступна корисницима 24 сата, седам дана у недељи, 365 дана у години.

То је захтев модерног доба и предуслов нашег даљег напретка у започетим реформским процесима. Морамо да кренемо одлучније и интензивније у процес дигитализације, да захтевамо да што више органа нуди грађанима електронске услуге, закључила је она.

Поред министарке, промоцији еПисарнице присуствовали су вршилац дужности директора Канцеларије за информационе технологије и електронску управу  Милан Латиновић, помоћница вршиоца дужности директора Канцеларије за информационе технологије и електронску управу Биљана Марић, извршна директорка НАЛЕД-а Виолета Јовановић, као и председница Градске општине Нови Београд Ивана Николић.

Please follow and like us:
Друштво