
Последњих дана, у Србији се води полемика о томе да ли плтформу за превоз „Бла Бла Кар“ треба укинути или не. Корисници овог вида превоза су углавном задовољни због ниже цене транспорта, али су незадовољни регистровани аутопревозници, јер трпе губитке.
„Бла Бла Кар“ једна од најпознатијих међународних платформи за путовање, у којој се заинтересовани путници превозе путем методе дељења трошкова, под лупом је јавности у Србији.
Иако у нашој земљи овај вид превоза функционише неколико година, полемику су недавно покренули регистровани аутопревозници, који у овој форми транспорта виде нелојалну конкуренцију и криве је за пад прихода.
За разлику од неколико земаља Европске уније, „Бла Бла Кар“ у Србији тренутно није легалан и у јавности се поставља питање да ли такав вид транспорта треба легализовати или укинути.
Ми смо питали наше суграђане шта мисле о овој полемици, а они који су користили овај вид превоза, углавном су задовољни, првенствено због ниже цене превоза.
Помоћник директора Агенције за безбедност саобраћаја Слободан Карличић каже да је Законом о превозу путника превоз путничким аутомобилима омогућен такси возилима и лимо сервисима, док „Бла Бла Кар“ превоз путника није препознат.
На недавном стручном скупу, на којем су учествовали представници ресорних министарстава, превозника и стручњака, закључено је да постоји простор и за тај вид транспорта у Србији, али да мора бити регулисан законом.
– Прво нисмо сигурни ко нас вози, да ли је тај возач здравствено способан да управља возилом, да ли уопште има возачку дозволу.
Друго, путници нису осигурани као у јавном превозу путника и у случају саобраћајне незгоде немају никакву врсту осигурања – рекао је Карличић.
Слободан Карличић наводи и чињеницу да оваква врста превоза ствара нелојалну конкуренцију свим легалним врстама превоза и утиче на њихову егзистенцију.
Зато је веома важно да се овај вид превоза путника регулише законом, како бисмо сви били безбедни у саобраћају, закључио је Карличић.