У оквиру кампање “Дани омбудсмана“ Заштитник грађана Зоран Пашалић посетио је Врање и разговарао са грађанима и примао њихове притужбе. “Најчешћа питања грађана везана су за имовинско-правне и социјалне проблеме и то није случај само у Врању, већ у готово свим градовима и општинама које смо обишли,“ каже Пашалић. Пријем притужби грађана обављен је у приземљу Јавне библиотеке Бора Станковић од 13 до 17 сати.
Грађани су се у току данашњег дана јављали Заштитнику грађана, који је боравио у Врању и износили своје проблеме и правне и друге недоумице. Како се чуло након пријема притужби, проблеми грађана слични су као и у осталим градовима и општинама, које је Заштитник грађана, Зоран Пашалић, обишао у току кампање “Дани омбудсмана.“
-Оно што се понавља увек то су имовинско-правни проблеми, проблеми који се тичу њихових имовинских права, својинских права и реализације тих права и евентуалне узурпације од стране других грађана тих права. То су најчешће проблеми који се судски решавају, али Заштитник грађана свакако, ако постоји судска одлука која иде у прилог оних који се жале, је дужан да својим ауторитетом код надлежних извршних власти спроведе што брже да се та судска одлука изврши. То није само у Врању, већ у свим градовима које смо обишли. Други су по реду социјални статуси грађана и њихових породица, са жељом да се тај статус побољша, каже Заштнитник грађана Зоран Пашалић.
Најважније је да се активношћу Заштитника грађана лоцирају проблеми и да се укаже на онога ко не поступа адекватно или поступа споро, додаје Пашалић.
-Битно је да грађани имају поверења у институцију Заштитника грађана, и да ми покушавамо на сваки начин да им помогнемо. Није то увек лако, из разлога што грађани желе да се њихов проблем одмах реши, а често то није једноставно. Даћу вам један пример, а то су неки комунални проблеми, где често грађани сматрају да њихово решавање зависи само од воље извршних власти, а често зависи и од имовинско-правних односа. Много пута има више инстанци кроз које проблем мора да се реши, наглашава Пашалић.
Након пријема притужби грађана у приземљу Градске библиотеке, приређен је пријем у Градској кући за Заштитника грађана, Зорана Пашалића и његове сараднике. Пријем су приредили заменик градоначелника Милан Илић и заштитник грађана Врања Марко Тричковић, који су одржали састанак са Пашалићем.
Заштитник грађана је независтан и самосталан државни орган, задужен да штити и унапређује поштовање слобода и права. Имунитет који ужива Заштитник грађана омогућава му независност и самосталност у раду.