За крај сезоне мотоцикала тренинг вожња и подела кацига

Све се више ради на едукацији младих о безбедном понашању у саобраћају, јер су они најугроженија група учесника. У склопу Каравана безбедности за њих је организован и јавни час, а биће доста активности и у наредном периоду. Оне ће у данима пред нама бити усмерене и на мотоциклисте, с обзиром да се сезона употребе мотоцикала приводи крају.

На крају сезоне мотоцикала у плану је тренинг вожња и подела кацига, како би се још једном указало на важност коришћења заштитне опреме у саобраћају.

-У плану нам је да на крају и почетку сезоне имамо ту тренинг вожњу, где ћемо да окупимо све мопедисте и мотоциклисте, заједно са Министарством унутрашњих послова. Имали смо и Европску недељу мобилности, имали смо и ту анкету за План урбане мобилности, да видимо шта нашим грађанима смета, да покушамо да по Правилнику и Закону урадимо све што је у нашој моћи, како би повећали и свест о безбедности саобраћаја и сам квалитет саобраћаја у нашем граду, каже мастер инжењер саобраћаја Никола Димитријевић из Савета за безбедност саобраћја.

Млади су они који су најугроженији у саобраћају, управо због неношења кацига и остале заштитне опреме, али и због самог неискуства, слабијих знања и вештина. Зато је важно апеловати управо на ове циљне групе и подсетити да се у саобраћају греши само једном, поручује Димитријевић.

-Као и сваке године углавном имамо неке нове, младе возаче, који не употребљавају хомологовану кацигу, која треба да буде закопчана, иста прича понавља се из године у годину, углавном су то млађи возачи који не користе заштитну опрему. Надам се да ћемо у будућности то да променимо, самим тренинзима вожње, да повећамо свест о томе да вожња мотоцикала није само да седнемо и возимо, већ да за управљање двоточкашима морају да се имају и неке психомоторне способности, додаје Димитријевић. 

Највише саобраћајних незгода на путевима у Републици Србији дешава се викендом, и то у вечерњим сатима, а велики удео у проценту страдалих или учесника у саобраћајним незгодама имају управо млади људи. Стога је важно даље подстицати превентивне мере, како би се ова статистика умањила и постигао коначни циљ Стратегије о безбедности саобраћаја да до 2030. године број број погинулих и тешко повређених лица буде смањен за 50%, као и да не буде погинуле деце у саобраћају.

Please follow and like us:
Друштво