Стрипови Миомира Дејановића и ученика део Ликовне културе за 2. разред

Надалеко је познат начин и принцип едуковања деце од првог до четвртог разреда основне школе, познатог учитеља Миомира Дејановића, по методи рада и учења наставних предмета уз помоћ стрипа. Љубав према стрипу, овај познати врањски учитељ преноси на генерације својих ученика. Ове године је потврда да је оно што ради са децом јединствено, другачије од других и квалитетно, стигла у виду преузимања појединих стрипова из књиге „Да ти нацртам“ Миомира Дејановића и ученика ОШ „Светозар Марковић“ у Врању за уџбеник који ће користити сви школарци са територије Србије.

Све је почело када су аутори уџбеника Ликовна култура за други разред основне школе приметили стрипове Софије Тасић и Јане Станојковић из збирке едукативних  стрипова под називом „Да ти нацртам“, аутора Миомира МиДеј Дејановића и ученика ОШ „Светозар Марковић“. Уследило је потписивање сагласности да стрипови буду преузети из књиге „Да ти нацртам“.

-У питању су стрипови ‘’Пас и његова сенка’’ и ‘’Лисица и гавран’’, који су моје некадашње ученице радиле под мојим менторством, тако да је мени велика част и испуњава ме чињеница и сазнање да су стрипови мојих ђака ушли у један акредитовани уџбеник одобрен од стране Министарства просвете из ког ће малишани широм Србије стицати знања, нагласио је Миомир Дејановић учитељ.

-Рад са мојим учитељем је био нешто што ћу памтити целог живота јер ми је обележило детињство и било је веома лепо радити са њим, с обзиром на то да сам ја уживала у цртању стрипова. Мени је изузетно драго да је баш мој стрип ушао у уџбеник Ликовна култура за други разред и чини ме посебно срећном то да ће бити пример другим ученицима, истакла је Софија Тасић.

Софија Тасић и Јана Станојковић су сада ученице друге године средње школе, у тренутку када су цртале стрипове биле су трећи разред основне школе. Са Софијом смо причали и о томе колико стрип помаже у савладавању наставе, а са учитељем о љубави према стрипу и едуковању деце и да ли је поносан на свој, као и рад својих ученика.

-Помаже веома зато што деци буде лакше да уче гледајући слике, него да читају и уче само оно што је написано, додала је ауторка стрипа.

-Ја сам нашао свој пут до дечијег срца, а тај пут вас води кроз фазу стицања знања кроз стрипове. Наравно да ми значи да је препознат тај начин рада иако свестрано утичем на децу и да пишу песме и да израђују кратке, едукативне филмове, ми смо ипак најпрепознатљивији по изради стрипова јер је стрип специфичан и необичан угао приступа настави, а деца то воле, речи су нашег саговорника.

Стрип је без речи, на основу слика се наслућује ток радње, а ученици и учитељ Миомир Дејановић се труде да кроз стрип доводе до поуке оног ко га чита. Врхунац успеха је да оно што један просветни радник ради са ученицима буде верификовано од стране Министарства просвете, речи су нашег саговорника.

Please follow and like us:
Друштво Образовање