У Србији се од 30.септембра до 7. октобра обележава Национална недеља промоције дојења под слоганом “Будимо ближе-подршка током дојења за све”. Дојење представља најједноставнији, најздравији и најекономичнији начин да се обезбеди задовољење потреба новорођенчета за правилном исхраном. Мајчино млеко је потреба сваког новорођенчета, одојчета и детета до навршене друге године живота. Управо је то један од разлога да подсетимо на значај дојења, да се пружи подршка будућим мамама и да се промовише дојење као најоптималнији начин исхране.
Национална недеља промоције дојења се обележава у Србији сваке године 40. недеље у годишњем календару, симболично колико је и трајање трудноће.
– Тему препоручује Светска алијанса за дојење на глобалном нивоу, а да овогодишња тема „Будимо ближе – подршка током дојења за све“ подстиче на размишљање и деловање у правцу једнакости, информисаности и доступности подршке коју свака мајка треба да добије од првог дана по рођењу бебе. Свако од нас може и треба да пружи континуирану подршку мамама које доје, без обзира да ли нам је дојење блиско. Оснаживање мама да истрају у процесу лактације није само ствар породице и здравствених радника, већ друштва у целини, истакла је Јелена Васојевић саветница Завода за јавно здравље у Београду.
Дојење је еколошко, нема загађења животне средине, нема отпадних материја нити прекомерне употребе пластике. Васојевић је указала да дојење у знатној мери штеди здравствени систем и да већи проценат дојене деце значи више новца у државном буџету.
-Посебна молба за све који у свом ближем окружењу имају мајке које доје: важан је начин на који коментаришете маму, бебу и дојење, немојте осуђивати мамине изборе, водите рачуна да ваши савети не уносе сумњу и несигурност, истражите о дојењу, научите нешто ново, понудите помоћ и подршку мами на начин који њој одговара, рекла је Васојевић.
Она је у даљем обраћању нагласила да само заједничким снагама можемо да помогнемо свакој мами да истраје и успе у процесу дојења.