Од првог дана новембра, затворени су шалтери за наплату елекетричне енергије у пословницама ЕПС-а. Рачуне за струју грађани могу да плате електронским путем, или преко посредника. Питали смо Врањанце шта мисле о тој промени.
Електропривреда Србије (ЕПС) затворила је 1. новембра 106 благајни за наплату струје у Србији.
Из ЕПС-а кажу да потрошачи преко апликације и портала „Увид у рачун“ могу брзо и лако да преузуму и плате свој рачун за потрошену струју и да већ 87 одсто потрошача измирује своје обавезе преко овог портала, пословних банака, поште или других платних институција.
„Тренутно је регистровано 640.000 потрошача. Новина за већ постојеће и будуће кориснике апликације ‘Увид у рачун’ је да ће наредних годину дана, до 31. октобра 2025. године, на сваки рачун који плате остварити попуст од 30 динара“, кажу у ЕПС-у.
Уз, то додатни попуст од 50 динара добијају сви који се одлуче да им рачун стиже у електронском облику, на и-мејл адресу, а од раније, сви потрошачи који рачуне плаћају на време остварују попуст од пет одсто а таквих је 65 одсто.
Шалтери уз пословницама ЕПС-а више не врше наплату, али ће ту грађани моћи да добију све информације о рачунима, уговорима и да подносе рекламације.
Ова новина значи промену деценијских навика, што многима није по вољи.
Када је реч о наплати рачуна за струју, она је одлична, напомињу у ЕПС-у, јер грађани и привредници редовно измирују своје обавезе.
Иначе, у Србији више од 74.000 грађана има статус енергетски угрожених купаца и њима се рачун умањује у распону од 1.500 до 3.200 динара.
Сви који испуњавају услове за добијање оваквог статуса, могу да се обрате својим локалним самоуправама које доносе решење о томе а затим обавештавају ЕПС који је дужан да спроведе њихову одлуку.