Монтесори метод рада погодан је за васпитање и образовање деце свих узраста до 24 године живота. Марија Монтесори првобитно је радила са децом са потешкоћама у развоју, тако да је своју методу и засновала на раду са овом децом, а касније допунила и радом и искуством у раду са осталом децом.
Након завршених студија позната италијанска педагошкиња прво запослење добила је на психијатријској клиници у Риму и управо на том месту, где је радила са децом са потешкоћама у развоју на њиховом прилагођавању породичном и школском животу, отпочела је и своју научну каријеру.
Првенствено је њено интересовање било да се бави са децом са инвалидитетом, а тек потом здравом децом. Кроз своје теоријско и практично искуство, Марија долази до круцијалног закључка да само медицински третман није довољан у побољшавању менталног здравља деце, јер су узроци потешкоћа много комплекснији, у чему значајну улогу имају фактори социјалне природе. Вођена тим својим закључком, увиђа да није довољно деци помагати само са медицинског аспекта, него да је неопходно се укључити и са аспекта психологије, антрoпологије и педагогије.
До сличних закључака дошли су и бројни истраживачи после ње, а и пракса је показала делотворност ових фактора у раду са децом са инвалидитетом.
Монтесори наставна средства и простор који гарантују Монтесори кабинети су врло погодни до дана данашњег за рад са децом са инвалидитетом.
Монтесори учионице су више од учионица, то су флексибилни простори у коме се живи у заједници и учи да се успоставља друштвена интеракција на различите начине. У овим интеракцијама деца заузимају најразличитије улоге, које даље генеришу даљи развој њихове личности.
Основа у раду са децом са аутизмом су покрет и музика. Студије потврђују да деца из спектра аутизма показују више емоционалне експресије и социјалне укључености, као и да дају више одговора на терапеутове захтеве током музичких сесија него у терапијама игром без музике. Певање може бити улазница за унапређење раног говора, јер помаже деци да приступе новим неуронским обрасцима који компензују недостатке у комуникацији. Повезивањем музике са акцијом и понављањем таквог тренинга, могу се ојачати неуронски обрасци неопходни за говор.